Kurz byl vložen do košíku

Odeslat tip na e-mail
X

FAKTURACE V PŘESHRANIČNÍM OBCHODU A SLUŽBÁCH

Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků (účtáren) nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině (doklady v angličtině jsou součástí semináře) – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví (souvztažnosti).

Lektor

Ing. Vladimír Zdražil

Ing. Vladimír Zdražil

Podniká v oboru účetnictví od roku 2007, věnuje se lektorské činnosti a vedení účetnictví. Vyučuje kurzy zaměřené na daňové poradenství v angličtině. Specialista na mezinárodní zbožové transakce a přeshraniční obchod.

Další kurzy lektora Více o lektorovi

Pro koho je kurz určen

Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové doklady, skonta, množstevní bonusy atd.

Obsah školení

Shrnutí změn v novele 2020 ve vazbě na přeshraniční obchod, a to zejména nová úprava call-off stock v § 18 včetně Metodické informace GFŘ z 22. 1. 2020 k promítnutí nové úpravy do souhrnného hlášení, zpřísnění podmínek pro prokazování přepravy do jiného členského státu, nový pohled na řetězové obchody. Seznámení s plánovanou generální změnou uplatňování DPH z přeshraničních transakcí (zboží a služby) a přechod od přenesené daňové povinosti k režimu jednoho správního místa (OSS).

Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace (množstevní, kvalitativní), uplatnění nároku na odpočet dle § 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody, zboží v e-commerce.

Dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS.

Dovoz zboží – uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu.

Vývoz zboží – uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky, služby navázané na vývoz dle § 69 a daňový režim.

Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz § 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení.

Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb, časové rozlišení u déletrvajících služeb na konci roku, zvláštní režimy.

Služby související s pohybem pracovníků v zahraničí – přijaté služby v EU a ve třetích zemích, možnosti nárokování DPH z přijatých služeb, účtování.

Termíny

17. 09. 2020
09:00  -  13:00

Křenová 409/52, 602 00 Brno
OC Nosreti

2 200 Kč / os.
včetně občerstvení

Lepší cena
už od 2 osob!

Máte dotaz ke kurzu? Zavolejte nám nebo pošlete zprávu.

Dotazy vám rádi zodpovíme na

+420 603 892 018

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.

Mohlo by Vás zajímat

3.7. 2020

PRODUKTOVÝ MANAŽER/KA VE VZDĚLÁVÁNÍ

Do našeho týmu hledáme kolegu na pozici produktového manažera/manažerky. Možná jste to právě Vy!

Číst
25.5. 2020

MANAGEMENT ZÓNA

První online setkání již 27.5.

Číst