Kurz byl vložen do košíku

Odeslat tip na e-mail
X

KALKULACE PRO VÝROBNÍ FIRMY

(Kód kurzu: 16150)

Cíl kurzu

• Naučíte se správně spočítat a vyhodnocovat náklady na konkrétní výrobek na základě jasného členění nákladů a zvolení správné metody kalkulace. • Ovládnete cenové a nákladové kalkulace ve vztahu k výsledkům vaší firmy.

Lektor

Ing. Pavlína Vančurová, Ph.D.

Ing. Pavlína Vančurová, Ph.D.

Finanční ředitelka, spolumajitelka společnosti PADIA, s.r.o. – svět podnikových financí, konzultantka a lektorka ekonomických témat.

Další kurzy lektora Více o lektorovi

Pro koho je kurz určen

Podnikatele, majitele firem, ekonomy, kalkulanty cen, pracovníky controllingu, vedoucí pracovníky a zaměstnance ekonomického a marketingového oddělení.

Obsah školení

Kalkulační systém se v každé firmě vyvíjí odlišně v závislosti na strategii a mnoha dalších faktorech. Co mají ale kalkulace v různých firmách společného, je skutečnost, že jsou nezbytné pro plánování a analýzu ziskovosti a mnohdy slouží jako hlavní podklad pro stanovení cen.
Jak nastavit cenu výrobků nebo služeb tak, aby spolehlivě pokrývala výdaje, nesla zisk a přitom byla pro zákazníky vyhovující? Nejjednodušší metodou je nákladově orientovaná tvorba cen. K tomu je však potřeba rozdělit celkové náklady firmy mezi jednotlivé výrobky. Jak? Právě pomocí kalkulace nákladů.

Víte:

  • Jak nastavit proces řízení firemních nákladů?
  • Jaké metody, pravidla a postupy zpracování kalkulací vlastních nákladů ve Vaší činnosti jsou nejvhodnější?
  • Jakými způsoby do kalkulace započítat nákladové položky?
  • Jak je to s rozpočtováním nepřímých, fixních a režijních nákladů na jednotlivé podnikové výkony, výrobky?
  • Jak rozdělit režijní náklady mezi jednotlivé výrobky?
  • Jak nastavit cenu tak, aby spolehlivě pokrývala výdaje, nesla zisk a přitom byla pro zákazníky vyhovující?
  • Jak při efektivním nastavení cen využít nejen dobře fungujícího kalkulačního systému firmy, ale také zohlednit signály trhy a využít psychologii ceny?

Toto školení Vám podá přehled kalkulačních metod na praktických příkladech s vysvětlením vhodnosti jejich využití nejen při cenotvorbě.

  • Jaké jsou druhy kalkulací a jak je využít ve výrobní firmě – obsah a struktura kalkulovaných nákladů, předběžné, operativní, plánové a výsledné kalkulace
  • Jak nastavit proces řízení výrobních nákladů – model řízení nákladů výroby, fázová, stupňová a zakázková metoda řízení nákladů, vliv sdružené a vedlejší výroby na řízení nákladů
  • Kalkulační postupy a metody – kalkulace dělením, kalkulace poměrovými čísli, přirážkové kalkulace, kalkulace plných a variabilních nákladů, kalkulační vzorce
  • Kalkulace režijních nákladů – metody rozvrhování režijních nákladů na jednotlivá střediska, na jednotlivé výrobky, procesy, činnosti, projekty, volba správné kalkulační metody
  • Vztah kalkulací a rozpočtů – rozpočty režijních nákladů, nákladové účetnictví, tvorba plánované výsledovky, vliv kalkulací na hospodářský výsledek

HODNOTNÝ BONUS NAVÍC pro účastníky kurzu 16150

E-BOOK NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V CENOTVORBĚ

Přečtěte si, jak se v kalkulacích a cenotvorbě v praxi nejčastěji chybuje a jak těmto chybám předejít.



Metody

Interaktivní výklad – zapojování účastníků, aktivní využití flipchartu pro schématická znázornění probíraného a shrnutí podstatných dílčích závěrů, praktické příklady – aplikace využití kalkulačních metod s vlastními výpočty, řízená diskuze – odborná zpětná vazba na podněty účastníků z praxe.

Informace ke kurzu

Každý účastník by měl mít k dispozici kalkulačku pro výpočet příkladů. Složitější kalkulační postupy budou po skončení kurzu k dispozici účastníkům v Excelu.

Máte dotaz ke kurzu? Zavolejte nám nebo pošlete zprávu.

Dotazy Vám ráda zodpoví

Kateřina Rašovská

+420 603 892 018

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.

Mohlo by Vás zajímat

9.4. 2019

3 zásady, jak předcházet krizím

Míváte ten pocit, že vaši zaměstnanci a spolupracovníci „nemají nic lepšího na práci“, než vymýšlet důvody, proč něco nejde? Vnímáte to tak, že při…

Číst
1.4. 2019

7 KROKŮ K ÚSPĚŠNÉMU PRODEJI

Nedaří se vám v prodeji tak, jak jste si představovali? V tomto článku se s vámi podělím o sedm kroků, které významně zlepší vaše prodejní výsledky.…

Číst
18.3. 2019

Ozkoušejte si, co víte o svém mozku

Mozek je fascinující. Je to malý orgán, který dokáže obrovské věci.

Číst