Kurz byl vložen do košíku

Odeslat tip na e-mail
X

JAK ČÍST ÚČETNÍ VÝKAZY

(Kód kurzu: 18098)

Cíl kurzu

Pomocí praktických ukázek vysvětlit, jak číst účetní výkazy podniků, jaké informace obsahují, jakým rizikům při jejich správném čtení lze předejít, zda lze identifikovat silné a slabé stránky podniku z účetních výkazů a dalších doplňujících informací. Jak má proběhnout základní finanční analýza podniku a jak předcházet rizikům z ní zjištěným.

Dozvíte se správné postupy, zásady a doporučení ke konkrétním případům, tedy

  • Jaké informace lze vyčíst z rozvahy podniku, jaké vazby mezi jednotlivými složkami majetku a pasivy v ní sledovat
  • Co je to čistý pracovní kapitál podniku, jaké příležitosti a hrozby přináší, jak s ním aktivně pracovat
  • Kdy je podnik předlužený nebo mu předlužení hrozí, jak předlužení předcházet
  • Co jsou to zlatá pravidla financování a jak fungují v praxi
  • Jaké informace obsahuje výkaz zisku a ztráty, jak v něm číst
  • Jak poznat, kde podnik ztrácí svůj ziskový potenciál
  • Jaký je rozdíl mezi výkazem zisku a ztráty a výkazem cash-flow, proč jsou pro řízení podniku potřeba oba tyto výkazy
  • Může být důležité a zajímavé číst přílohu k účetní závěrce a výroční zprávu?
  • Jaký je vztah mezi rozvahou, výkazem zisku a ztráty a výkazem cash-flow
  • Které základní ukazatele finanční analýzy počítat, sledovat a jak je interpretovat a využít k efektivnímu finančnímu řízení podniku
  • Seminář je založen na praktické aplikaci platné účetní legislativy pro rok 2017 a 2018

V rámci semináře budou popsány výše uvedené skutečnosti a velký prostor bude věnován diskusi nad konkrétními případy finančních výkazů a jejich interpretaci

Lektor

Ing. Petr Valouch, Ph.D.

Ing. Petr Valouch, Ph.D.

Vedoucí katedry financí Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, autor řady odborných knih, článků a příspěvků v odborných časopisech, lektor.

Další kurzy lektora Více o lektorovi

Pro koho je kurz určen

Podnikatelskou sféru, a to zejména pro majitele firem, pracovníky finančních oddělení a controllingu, účetní, zpracovatele finančních analýz a zájemce, kteří mají zodpovědnost za správnou agendu v oblasti těchto daní. 

Obsah školení

Budeme řešit např. tyto příklady:

*      Analýza rozvahy, provozní a finanční páka, čistý pracovní kapitál a jejich výpočet, interpretace zjištěných výsledků

*      Definice zlatých pravidel financování a jejich využití pro finanční řízení podniku

*      Horizontální a vertikální analýza rozvahy – jaké informace podává?

*      Jak poznat v rozvaze předlužení či jeho vznik? Jaká rizika jsou s ním spojena a jak mu předcházet?

*      Je rostoucí zadlužení podniku problém? Kdy ano a kdy je to naopak příležitost?

*      Analýza výkazu zisku a ztráty, jaké informace obsahuje, které jsou nejdůležitější pro konkrétní podnik? Horizontální a vertikální analýza výkazu zisku a ztráty, její význam a interpretace

*      Proč a kdy může zkrachovat i ziskový podnik?

*      Analýza výkazu cash-flow, proč je důležitá a jak s ní pracovat?

*      Na které informace se soustředit v příloze k účetní závěrce a ve výročních zprávách podniků?

*      Co je to rentabilita podniku, jak se počítá a jaké má úskalí?

*      Co je to likvidita podniku? Jak se spočítá, proč je důležitá?

*      Co je to aktivita podniku? Jak se spočítá, proč je důležitá?

*      Proč je EVA skvělý ukazatel hospodaření podniku a zejména majitelé by se na něj měli zaměřit? 

Informace ke kurzu

Řešení dalších případů z praxe účastníků – prosíme, zašlete zadání na e-mail info@sovastudio.cz nejpozději do 18.4.2018, do předmětu napište: ZADÁNÍ PŘÍKLADU - kurz JAK ČÍST ÚČETNÍ VÝKAZY.

Máte dotaz ke kurzu? Zavolejte nám nebo pošlete zprávu.

Dotazy Vám ráda zodpoví

Kateřina Rašovská

+420 603 892 018

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.

Mohlo by Vás zajímat

16.11. 2018

Chcete zviditelnit firmu na internetu? Zkuste online marketing

Online marketing je pro firmy velmi užitečný nástroj, který může pomoci se zviditelněním společnosti i se zvýšením tržeb.

Číst
25.10. 2018

Co vyřeší zaměstnaneckou krizi?

Nízká nezaměstnanost a nedostatek pracovníků, to je aktuální problém v České republice. V každé firmě chybí více než jeden člověk a dle Hospodářské…

Číst
16.10. 2018

TAXIKÁŘŮM SE PO LETECH MĚNÍ MOZEK, POTVRDILI NEUROLOGOVÉ

KREATIVNÍ PAMĚŤ, EXCELENTNÍ MYŠLENÍ

Číst