Kurz byl vložen do košíku

Odeslat tip na e-mail
X

JAK ČÍST ÚČETNÍ VÝKAZY

(Kód kurzu: 18098)

Cíl kurzu

Pomocí praktických ukázek vysvětlit, jak číst účetní výkazy podniků, jaké informace obsahují, jakým rizikům při jejich správném čtení lze předejít, zda lze identifikovat silné a slabé stránky podniku z účetních výkazů a dalších doplňujících informací. Jak má proběhnout základní finanční analýza podniku a jak předcházet rizikům z ní zjištěným.

Dozvíte se správné postupy, zásady a doporučení ke konkrétním případům, tedy

  • Jaké informace lze vyčíst z rozvahy podniku, jaké vazby mezi jednotlivými složkami majetku a pasivy v ní sledovat
  • Co je to čistý pracovní kapitál podniku, jaké příležitosti a hrozby přináší, jak s ním aktivně pracovat
  • Kdy je podnik předlužený nebo mu předlužení hrozí, jak předlužení předcházet
  • Co jsou to zlatá pravidla financování a jak fungují v praxi
  • Jaké informace obsahuje výkaz zisku a ztráty, jak v něm číst
  • Jak poznat, kde podnik ztrácí svůj ziskový potenciál
  • Jaký je rozdíl mezi výkazem zisku a ztráty a výkazem cash-flow, proč jsou pro řízení podniku potřeba oba tyto výkazy
  • Může být důležité a zajímavé číst přílohu k účetní závěrce a výroční zprávu?
  • Jaký je vztah mezi rozvahou, výkazem zisku a ztráty a výkazem cash-flow
  • Které základní ukazatele finanční analýzy počítat, sledovat a jak je interpretovat a využít k efektivnímu finančnímu řízení podniku
  • Seminář je založen na praktické aplikaci platné účetní legislativy pro rok 2017 a 2018

V rámci semináře budou popsány výše uvedené skutečnosti a velký prostor bude věnován diskusi nad konkrétními případy finančních výkazů a jejich interpretaci

Lektor

Ing. Petr Valouch, Ph.D.

Ing. Petr Valouch, Ph.D.

Vedoucí katedry financí Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, autor řady odborných knih, článků a příspěvků v odborných časopisech, lektor.

Další kurzy lektora Více o lektorovi

Pro koho je kurz určen

Podnikatelskou sféru, a to zejména pro majitele firem, pracovníky finančních oddělení a controllingu, účetní, zpracovatele finančních analýz a zájemce, kteří mají zodpovědnost za správnou agendu v oblasti těchto daní. 

Obsah školení

Budeme řešit např. tyto příklady:

*      Analýza rozvahy, provozní a finanční páka, čistý pracovní kapitál a jejich výpočet, interpretace zjištěných výsledků

*      Definice zlatých pravidel financování a jejich využití pro finanční řízení podniku

*      Horizontální a vertikální analýza rozvahy – jaké informace podává?

*      Jak poznat v rozvaze předlužení či jeho vznik? Jaká rizika jsou s ním spojena a jak mu předcházet?

*      Je rostoucí zadlužení podniku problém? Kdy ano a kdy je to naopak příležitost?

*      Analýza výkazu zisku a ztráty, jaké informace obsahuje, které jsou nejdůležitější pro konkrétní podnik? Horizontální a vertikální analýza výkazu zisku a ztráty, její význam a interpretace

*      Proč a kdy může zkrachovat i ziskový podnik?

*      Analýza výkazu cash-flow, proč je důležitá a jak s ní pracovat?

*      Na které informace se soustředit v příloze k účetní závěrce a ve výročních zprávách podniků?

*      Co je to rentabilita podniku, jak se počítá a jaké má úskalí?

*      Co je to likvidita podniku? Jak se spočítá, proč je důležitá?

*      Co je to aktivita podniku? Jak se spočítá, proč je důležitá?

*      Proč je EVA skvělý ukazatel hospodaření podniku a zejména majitelé by se na něj měli zaměřit? 

Informace ke kurzu

Řešení dalších případů z praxe účastníků – prosíme, zašlete zadání na e-mail info@sovastudio.cz nejpozději do 18.4.2018, do předmětu napište: ZADÁNÍ PŘÍKLADU - kurz JAK ČÍST ÚČETNÍ VÝKAZY.

Máte dotaz ke kurzu? Zavolejte nám nebo pošlete zprávu.

Dotazy Vám ráda zodpoví

Kateřina Rašovská

+420 603 892 018

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.

Mohlo by Vás zajímat

9.4. 2019

3 zásady, jak předcházet krizím

Míváte ten pocit, že vaši zaměstnanci a spolupracovníci „nemají nic lepšího na práci“, než vymýšlet důvody, proč něco nejde? Vnímáte to tak, že při…

Číst
1.4. 2019

7 KROKŮ K ÚSPĚŠNÉMU PRODEJI

Nedaří se vám v prodeji tak, jak jste si představovali? V tomto článku se s vámi podělím o sedm kroků, které významně zlepší vaše prodejní výsledky.…

Číst
18.3. 2019

Ozkoušejte si, co víte o svém mozku

Mozek je fascinující. Je to malý orgán, který dokáže obrovské věci.

Číst