(Kód kurzu: 18239)
Pokud se sjednává mezinárodní obchod, je bezpodmínečně nutné myslet na podmínky dodání zboží. Jde o ujednání prodávajícího a kupujícího ohledně přepravy zboží, jeho pojištění a vyřizování celních formalit. Čím větší je vzdálenost mezi místem odeslání a místem určení zboží, tím může při dodání vzniknout víc problémových míst. K čí tíži půjde zničení či poškození zboží na cestě, to je vlastně podstata těchto ujednání. Dodací podmínky tak řeší přechod rizik mezi prodávajícím a kupujícím v oblasti přepravy, pojištění a cel. Většina mezinárodních obchodů má sjednány dodací podmínky, nicméně většina účastníků mezinárodního obchodu jim v zásadě nerozumí. Povrchní znalosti se ovšem mohou v případě nečekaných událostí po cestě (havárie, poškození zboží, povětrnostní vlivy, nečekané překážky na cestě ….) vymstít a přinést nesmírné finanční ztráty. A jak tato oblast souvisí s celním řízením? Jednoduše. Dodací podmínky jsou totiž cenotvorné a cla se počítají z tzv. celní hodnoty, která zahrnuje cenu zboží … Proto celníky na celém světě v celním řízení zajímá, jaká dodací podmínka je na každý obchod sjednána.
Na semináři si odpovíme na otázky typu:
U tohoto tématu musíme zabrousit kromě celních předpisů do mezinárodních obchodních zvyklostí a mezinárodních přepravních smluv a pochopit provázanost celního řízení s těmito oblastmi. Cílem semináře je rozebrat jednotlivé dodací podmínky a poukázat na nejrozšířenější omyly, které při jejich sjednávání panují. Na příkladech z praxe ukázat úskalí a chyby z praxe.
18 let pracovala na různých pozicích v Celní správě ČR, nakonec jako ředitelka odboru cel a daní Celního úřadu v Mošnově. Je majitelkou vzdělávací agentury IDEA, která se úzce specializuje na významnou oblast logistiky – celnictví a navazující obory.
Dotazy Vám ráda zodpoví
Online marketing je pro firmy velmi užitečný nástroj, který může pomoci se zviditelněním společnosti i se zvýšením tržeb.
Číst