Kurz byl vložen do košíku

Odeslat tip na e-mail
X

MODERNÍ PLATFORMY A DAŇOVÉ SOUVISLOSTI PRO TUZEMSKÉ PLÁTCE DPH

(Kód kurzu: 19044)

Moderní platformy a daňové souvislosti z nich plynoucí pro tuzemské plátce DPH (Amazon, eBay Facebook, Google, UBER, AirBnB)

Stále více tuzemských podnikatelů využívá služeb výše uvedených on-line platforem. Buď je využívají jako prodejní a logistický kanál /zejména Amazon/ při pronikání na zahraniční trhy anebo využívají placených reklamních služeb /zejména Google, Facebook/. Svoje osobité postavení má on-line platforma UBER /přeprava osob/ či AirBnB /platforma spojující ubytovatele a hosta.

Cíl kurzu

Tento seminář slouží k rozklíčování obsahu smluvního vztahu s těmito platformami a v návaznosti na to i vyřešení daňové povinnosti vyplývající z uplatňování DPH z předmětných transakcí včetně promítnutí do účetnictví.

 

Lektor

Ing. Vladimír Zdražil

Ing. Vladimír Zdražil

Člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod, autor anglických článků pro účetní, daňové poradce, ekonomy a další.

Další kurzy lektora Více o lektorovi

Pro koho je kurz určen

Podnikatele využívající výše uvedených platforem v rámci svého prodeje či marketingu a účetní firmy zpracovávající tyto transakce v daních a účetnictví.

Obsah školení

  • E-commerce a jeho zapracování do směrnice k DPH – přehled změn od roku 2019 a schválené změny od roku 2021
  • Úloha „daňového statutu“ obchodního partnera při přeshraniční fakturaci – aneb několik nezbytných zásad nutných pro správné daňové řešení v závislosti na povaze obchodního partnera
  • Osvobození s nárokem na odpočet DPH – jak ho obhájit vůči správci u zbožových obchodů do EU a do třetích zemí s tzv. B2B obchodním konceptem a při využití prodejní platformy – např. Amazon, eBay
  • Služby s přeshraničním prvkem – přenesení daňové povinnosti na příjemce plnění /splnění podmínek základního pravidla dle paragrafu 9 ZDPH/ anebo dle zvláštních pravidel /viz paragraf 10 ZDPH/ s důrazem na reklamu u mediálních gigantů
  • Amazon a eBay v detailu – nabízené platformy a jejich využití, definice využitelných obchodních a smluvních modelů s Amazonem ve vazbě na váš podnikatelský záměr, stahování review, tvorba či stažení daňových dokladů v závislosti na povaze business modelu /fakturace zákazníkům a přijaté faktury od Amazonu/, vystavování daňových dokladů pověřením on-line platformy, registrace v jiných členských státech v závislosti na využitém business modelu, problematiky dodatečných DP u pozdě registrovaných DIČ v JČS, prodej přes platformy ve třetích zemích
  • Reklama na FB a Google – daňově včetně obsahu daňových dokladů
  • UBER u smluvních partnerů a zákazníků, účetně, daňově
  • AirBnB u poskytovatelů ubytování i jejich hostů, účetně a daňově

Máte dotaz ke kurzu? Zavolejte nám nebo pošlete zprávu.

Dotazy Vám ráda zodpoví

Kateřina Rašovská

+420 603 892 018

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.

Mohlo by Vás zajímat

19.2. 2019

GDPR

Necelý rok od spuštění GDPR splňuje požadavky 59 % firem. Co jim přineslo?

Číst
16.11. 2018

Chcete zviditelnit firmu na internetu? Zkuste online marketing

Online marketing je pro firmy velmi užitečný nástroj, který může pomoci se zviditelněním společnosti i se zvýšením tržeb.

Číst