E-LEARNING učení se s online technologiemi

Autor
Zounek Jiří, Sudický Petr
Nakladatel
Wolters Kluwer
Vydáno
8/2012
Cena
Dostupnost na dotaz
E-LEARNING učení se s online technologiemi

Kniha přináší komplexní a u nás ojedinělý pohled na problematiku e-learningu. Autoři představují nejenom teoretická východiska e-learningu, ale řeší také jeho praktické otázky. Čtenáři se seznámí s proměnami učení v souvislosti s rozvojem ICT, ale také s klíčovými teoriemi učení. Pozornost je věnována studentům i učitelům učícím (se) v době digitálních technologií. Autoři zde využívají výsledků mnoha empirických výzkumů z oblasti e-learningu. Jednu ze stěžejních kapitol prakticky orientované části tvoří pedagogická typologie online technologií, která ukazuje možnosti i meze jejich využití v různých podobách výuky. Následující části jsou věnovány přípravě kurzů s podporou online technologií a příkladům využití vybraných online technologií ve výuce na vysoké škole. Důležitou součástí knihy je online podpora, která přináší celou řadu doplňujících informací.

Brožovaná, 248 stran.

OBSAH
Předmluva
Základní informace o knize a její online podpoře I
Charakter knihy
Terminologická poznámka
Komu je kniha určena
Jak s knihou pracovat
Použité zkratky
Online podpora knihy

1 Učení v životě člověka
1.1 Učení jako klíčový proces v životě člověka
1.1.1 Učení jako individuálně transformativní proces
1.1.2 Sociální charakter učení
1.1.3 Politické aspekty učení
1.2 Učení a dovednosti pro 21. století
1.3 Celoživotní učení
1.4 E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti
1.4.1 Blended learning
2 E-learning a jeho aktéři
2.1 Učení studentů v éře digitálních technologií
2.1.1 Vnější řízení a autoregulace učení
2.2 Digitální technologie a proměny kompetencí učitele
3 Teorie učení (vzdělávání) a e-learning
3.1 Význam a pojetí vzdělávacích teorií
3.2 (Neo)behavioristické teorie vzdělávání
3.2.1 Základní charakteristiky (neo)behaviorismu
3.2.2 (Neo)behaviorismus a technologie
3.2.3 Kritika (neo)behaviorismu
3.2.4 (Neo)behaviorismus a e-learning
3.3 Konstruktivistické teorie vzdělávání
3.3.1 Základní charakteristiky konstruktivismu
3.3.2 Konstruktivismus a technologie
3.3.3 Kritika konstruktivismu
3.3.4 Konstruktivismus a e-learning
3.4 Konektivismus – paradigma budoucnosti?
3.4.1 Základní východiska a charakteristiky konektivismu
3.4.2 Kritika konektivismu
3.4.3 Konektivismus a e-learning
3.5 Komplementarita vzdělávacích teorií
4 Online technologie ve vzdělávání
4.1 Online vzdělávací technologie a Web 2.0
4.2 Online nástroje
4.2.1 Nástroje podporující spolupráci a komunikaci
4.2.1.1 Diskuzní fóra
4.2.1.2 Internetová telefonie a instant messaging (IM)
4.2.1.3 Webinář
4.2.1.4 Wiki (a Wikipedie)
4.2.2 Nástroje umožňující tvorbu a prezentaci/publikování obsahu
4.2.2.1 Podcast, screencast
4.2.2.2 Weblog (Blog)
4.2.3 Nástroje podporující administraci studia
4.2.3.1 Plánování času a úkolů
4.2.4 Nástroje podporující personalizované učení
4.2.4.1 E-portfolia
4.2.5 Nástroje umožňující hodnocení a zpětnou vazbu
4.2.5.1 Online dotazníky a ankety
4.3 Online systémy pro podporu vzdělávání
4.3.1 LMS (systémy pro řízení učení)
4.3.2 Google aplikace ve vzdělávání
4.3.3 Online sociální sítě
4.3.4 Virtuální světy
4.4 Prostředky nesoucí učební obsah
4.4.1 Učební objekty
4.4.2 Hry a simulace
4.4.3 E-booky
4.5 Nástroje mobilních technologií
5 Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání
5.1 Výhody a nevýhody e-learningu – námět k zamyšlení
5.2 Pohledem studenta (učícího se)
5.2.1 Výhody
5.2.2 Nevýhody
5.3 Pohledem vyučujícího/autora
5.3.1 Výhody
5.3.2 Nevýhody
5.4 Pohled poskytovatele (instituce)
5.4.1 Výhody
5.4.2 Nevýhody
6 Didaktické otázky přípravy kurzu s podporou online technologií
6.1 Základní úvahy o kontextu e-learningu jako první krok v plánování a přípravě kurzu
6.2 Fáze tvorby kurzu
6.3 Příprava kurzu s podporou online technologií (z pohledu učitele i studentů)
6.3.1 Stanovení výukového cíle
6.3.1.1 Defi nování cílů jako činnost učitele
6.3.1.2 Defi nování cílů jako společná činnost učitele a studentů
6.3.2 Časové rozvržení kurzu
6.3.2.1 Časové rozvržení kurzu jako činnost učitele
6.3.2.2 Časové rozvržení kurzu jako společná činnost učitele a studentů
6.3.3 Procesy výuky a učení
6.3.3.1 Výuka řízená učitelem
6.3.3.2 Výuka (spolu)řízená studenty i učitelem
6.3.4 Hodnocení studentů
6.3.4.1 Hodnocení jako činnost učitele
6.3.4.2 Hodnocení jako činnost učitele i studentů
7 Online technologie v reálné výuce
7. 1 E-learning v prostředí Moodle aneb o e-learningu e-learningem
7.1.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru
7.1.2 Cíle předmětu
7.1.3 Příprava na výuku
7.1.4 Realizace kurzu a didaktická východiska
7.1.5 Hodnocení kurzu
7. 2 Kurzy využívající wiki a Wikipedii
7.2.1 Začlenění předmětů v rámci studovaného oboru
7.2.2 Tvorba učebních materiálů ve wiki
7.2.3 Technické řešení pomocí wiki
7.2.4 Zkušenosti z provozu interaktivních materiálů
7.2.5 Kurz Překladový projekt
7.2.6 Editace hesel ve Wikipedii
7.3 Systém Mahara jako součást prezenční výuky
7.3.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru
7.3.2 Cíle předmětu
7.3.3 Příprava na výuku
7.3.4 Realizace kurzu a didaktická východiska
7.3.5 Hodnocení kurzu
7.4 Google jako nástroj ve výuce
7.4.1 Struktura online materiálu
7.4.2 Rozdělení znalostních úrovní
7.4.3 Učební a aktivizují cí prvky
7.4.4 Způsoby zapojení do výuky
Poznámky na závěr
E-learning: Teaching and Learning with Online Technologies
(Summary)
Seznam elektronických zdrojů a literatury
O autorech
Rejstřík





Máte dotaz ke knize? Zavolejte nám a nebo využijte formulář.

Dotazy vám rádi zodpovíme na

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.
Kurzy, školení, firemní vzdělávání | SOVA STUDIO - vzdělávací agentura

500 - chyba je na naší straně

kontaktujte prosím našeho administrátora info@sovastudio.cz